IMMOLATION a FULL OF HELL explodovali vo viedenskom podzemí

IMMOLATION a FULL OF HELL explodovali vo viedenskom podzemí

V minuloročnej nádielke nových nahrávok mi jedna uštedrila nekompromisný direkt do tváre. Bol to album amerických FULL OF HELL "Trumpeting Ecstasy", ktorým sa podarilo natočiť neskutočne extrémne dielo. Vidieť jeho živé prevedenie som si pochopiteľne nemohol nechať ujsť a prítomnosť velikánov IMMOLATION bol ďalší dôvod, prečo sa v chladnom počasí vybrať na výlet do Viedne.

Večer odštartovala švajčiarska death metalová kapela OMOPHAGIA, ktorú som videl pred dvoma rokmi, keď v tomto istom klube predskakovali BENIGHTED. Pätica hudobníkov v oblekoch a zakrvavených košeliach spustila svoju death metalovú jazdu s vysokým nasadením. Práve vďaka nemu ich set nevyznel vôbec zle, aj keď ich produkcia nie je ničím originálna. Z ich hudby pociťujem atmosféru ranných CANNIBAL CORPSE, no inštrumentálne ide o viac technickú záležitosť. Najmä práca oboch gitaristov a basáka je popretkávaná divokými vyhrávkami a spolu s dynamickými bicími režú do živého. Setlist ich vystúpenia tvorili výhradne skladby zo zatiaľ ich posledného albumu "In the Name of Chaos". OMOPHAGIA predviedla na úvod slušný set, ktorý bol ozdobený kvalitným zvukom.

Klub sa pozvoľna začal plniť návštevníkmi, no ani rakúsko-francúzka úderka MONUMENT OF MISANTHROPY nehrala pred výraznejšou diváckou kulisou. Kapela čerpá z odkazu starej death metalovej školy, aj keď v ich hudbe je badať modernejšie prvky. Skladby sa nesú vo veľmi svižnom tempe a nenechajú poslucháča vydýchnuť. Mňa z celej kapely zaujal najviac spevák George Wilfinger, ktorý spieva hneď v niekoľkých polohách. Jednak je to agresívny hlboký growl a hlavne ostrejší prechrčaný spev, trochu podobný, ako má Travis Ryan z CATTLE DECAPITATION. Ich vystúpenie bolo mimoriadne svižné a nepokazila to ani nepríjemná situácia, keď v istom momente úplne vypadla basa. Basgitarista odbehol na pár sekúnd do backstagu, aby sa vzápätí vrátil a zapojil sa do rozbehnutého koncertu. Keďže sa vrátil s tým istým nástrojom, zrejme zlyhal len vysielač. Kapela odohrala aj jeden cover, a to od slovutných DEATH "Pull the plug". Pre mňa celkom príjemné prekvapenie a agresívna death grindová drť.  

Po výmene nástrojov sa stlmilo osvetlenie a klub sa zahalil do výrazne červenej farby. Na pódium vyšli FULL OF HELL a spustili svoj set. Ich hudba pripomína výbuch atómovej pumy, ktorý sprevádzajú industriálne zvuky. Skúste si doma pustiť naraz NAILS, THE BODY a Merzbowa, no a dostanete zrejme niečo podobné. Tieto mená nespomínam náhodne. Sú to totiž kapely, s ktorými stihli títo mladíci natočiť splitká respektíve kolaborácie a ich mix dokonale vystihuje tento šialený "bordel". Je naozaj zvláštne sledovať túto kapelu na pódiu. Dvojica Spencer Hazard (gitara) a Sam DiGristine (basa) masakrujú svoje nástroje po bokoch pódia a nie sú výraznejšie aktívny. Bubeník Dave Bland mláti do svojich bicích tak intenzívne, že počas prestávok sa musí vydýchať, aby mohol pokračovať ďalej. No a Dylan Walker pobehuje po pódiu ako zmyslov zbavený a popri tom škrieka a reve. No a k tomu na svojich mašinkách vypĺňa priestor hlukovými industriálnymi podkladmi respektíve intrami k jednotlivým "výbuchom". A vám neostáva nič iné, len s otvorenou hubou sledovať túto neskutočnú zvukovú apokalypsu. Je úplne zbytočné tu vymenúvať jednotlivé skladby, hodnotiť zvuk či inak rozoberať túto show. Toto treba zažiť! A zjavne som nebol sám, kto bol s ich vystúpením spokojný. Títo mladíci totiž zožali po vystúpení obrovský aplauz a to zaslúžene.

Nepatrím k fanúšikom IMMOLATION a ich tvorbu poznám len zbežne. No ich posledný album "Atonement" má v sebe elementy, ktoré mám v death metale rád. Koncert odpálili úvodnou skladbou "The Distorting Light", ktorá je potemnelá a má v sebe aj potrebnú dávku agresie. Zvuk mali jasný a čitateľný, aj keď gitary mali o čosi ostrejší zvuk ako na nahrávke. Kapela pôsobila na pódiu absolútne suverénne a uvoľnene. Gitarista Robert Vigna s imidžom černokňažníka čaroval na svojej šípke a po pri tom predvádzal svoje typické pohyby. Sústredený temný pohľad do publika, s gitarou sekane mával ako so zástavou a drtil svoje struny so strojovou presnosťou. Nováčik v zostave Alex Bouks (ex-INCANTATION, ex-GOREAPHOBIA) pôsobil na pódiu trocha nenápadne, no svoju prácu odviedol na výbornú. Bubeník Steve Shalaty hnal celú mašinériu vpred a podkuroval pod kotol s veľkou istotou. Basgitarista a spevák Ross Dolan hral celý koncert na svojom nástroji klasicky prstami a jeho spev ťahal celú produkciu do pekelných temnôt. Nemá síce nijak originálne sfarbenie, no nie je mu ani čo vytknúť. Jeho headbanging na koncertoch je už povestný, hlavne pre jeho dlhé a husté vlasy. V jeho veku mať takéto háro, to sa fakt len tak nevidí. Celý večer bol v dobrej nálade, k čomu rozhodne prispel aj zaplnený klub. Je síce pravda, že na death metalový koncert to pod pódiom bolo až príliš civilné, ale to sa niekedy stáva. Setlist koncertu z väčšej časti tvorili skladby z nového albumu, no zahrali aj tri skladby z kultového debutu "Dawn of Possession". Zvyšok bol v podstate prierezom ich bohatej diskografie. Aj keď túto muziku doma zrejme nikdy počúvať nebudem, ich koncert ma nesklamal.

Tento večer sa mi zapíše do spomienok hlavne vďaka nezabudnuteľnému zážitku, ktorý mi pripravili FULL OF HELL. A som rád, že som ich koncert zažil v klube, pretože takýto extrém je ako stavaný na menšie priestory.

Za udelenie akreditácie ďakujeme vydavateľstvu Nuclear Blast.

Informácie o koncerte

Názov: IMMOLATION a FULL OF HELL explodovali vo viedenskom podzemí

Dátum: 18.03.2018

Miesto: WIEN - Viper Room

Kapely: IMMOLATION - death metal (USA)
FULL OF HELL - grindcore/sludge, noise (USA)
MONUMENT OF MISANTHROPY - brutal death metal (AUT/FRA)
OMOPHAGIA - death metal (SUI)

Informácie o reportáži

Uverejnené: 2018-03-21 22:24:52

Prečítané: 905x

Autor: Martin Mayer

Martin Mayer

Názory redakcie

Chýba názor redakcie