W.A.S.P. - Babylon

Ťahať kapelu viac ako štvrť storočia, to už chce poriadnu osobnosť a poriadne odhodlanie. Inými slovami, chce to človeka ako Blackie Lawless. W.A.S.P. po dvoch rokoch prichádzajú s ďalším albumom, a počul som reči o tom, že posledným. W.A.S.P. si zaslúžia uznanie za to, že vydržali toľké roky de facto na špici amerického heavy-metalu a ich hudobná úroveň nikdy neklesla príliš nízko (možno až na obdobie okolo albumov „K.F.D.“ a „Helldorado“). Môžeme ich teda prehlásiť za garantov solídnej kvality. A presne toto spĺňa aj novinka.

Dvojsečnou zbraňou Blackieho Lawlessa je jeho rukopis. Typické riffy, typické konštrukcie skladieb, typické výrazné refrény... to tu už bolo veľakrát. Lenže načo to meniť, keď to funguje? Tak, ako Motorhead či AC/DC, aj W.A.S.P. budú už jednoducho znieť stále rovnako (dobre). Veď skvelá rockujúca „Crazy“, hymnická „Babylon´s Burning“ či skvele vygradovaná „Godless Run“ sa nedajú prehlásiť za zlé skladby ani náhodou.

Na druhej strane sa dá polemizovať, načo má človek počúvať toto, keď sa tieto variácie v minulosti, dokonca nedávnej, Blackiemu podarili aj lepšie. Vyššie spomenuté tri skladby sú bezkonkurenčne to najlepšie, čo tento album ponúka, ale zvyšné pôvodné skladby (okrem „Seas of Fire“) ma teda príliš neberú, jednoducho to nemá tie správne grády, ani ten epický nádych, ktorý W.A.S.P. tak skvele primiešali do svojich najlepších albumov.

Lenže, Blackie Lawless je šikovnejší, ako sa na prvý pohľad zdá. 9 skladieb, 2 coververzie? Lenže aké! Kultová „Burn“ z dielne Deep Purple nakopáva každý milimeter štvorcový sedacieho svalu a menej známa „Promised Land“ zas uvedie celé telo do pohybu. Rating albumu sa týmto zvyšuje a potvrdzuje sa pravidlo, že keď W.A.S.P. siahnu po coververzií, tak to proste vyjde.

Výkony muzikantov nie sú ničím extrémne úžasným, dobre odvedený profesionálny štandard, to isté platí pre Blackieho hrdlo. Dalo by sa povedať, že na tomto albume vás okrem coveru Deep Purple neprekvapí absolútne nič.

Celkovo teda nič nové pod slnkom. Nie je to zlé, ale nie je to nutnosť. Tri umelecké osemtisícovky sú zdolané („Headless Children“, „The Crimson Idol“ a prvý diel „The Neon God“) a zdá sa, že viac ich nebude. A ak to má byť posledný zárez na kolte pre túto bandu rebelov, tak nie je nedôstojný a dá sa povedať, že odišli tesne pod vrcholom.

7 / 10

1. Crazy
2. Live to Die Another Day