VREDEHAMMER - Viperous

VREDEHAMMER - Viperous

Vybavila jsem si přesně dobu, kdy jsem otevřela alba od DIMMU BORGIR, v době, kdy by mi ještě neprodali ani pivo ve večerce, a to jsem z Ostravy. Ten hluboký pocit naprostého pohlcení pořádně našlapaným zvukem. A je to tu zase, téměř po dvaceti letech: VREDEHAMMER - death/black-metalová nálož svižných bicích, rozvášněných kytar, zakouřeného vokálu a čistého zvuku syntezátorů.

Při prvním poslechu vnímám rozfázované písně na intro, hlavní sloky, refrén, outro. Také pravidelné změny tempa a nálad, uhrančivé přechody, a hlavně energii, že by se v moshpitu daly nabíjet telefony pro půlku koncertního osazenstva. Moje končetiny už se dávno zapojily do lákavého poklepávání kopírující rytmus udávaný tu kytarami, tu kopákem bicích.
Norský black-metal vždy stál na tempu a sypačce, ovšem zběsilost a zvrácenost, se kterou se VREDEHAMMER do přednesu pouští, je skutečně dechberoucí. Co píseň, to nový motiv a styl hraní. Nestane se tak, že by zvuk splynul a prvotní radost z alba “Viperous” se vytratila.

VREDEHAMMER sice fungují už od roku 2009, ale vydali teprve třetí studiové album. Snad i proto, že jej nevydávají pod megalomanskými labely, jako je Nuclear Blast, ale zůstávají věrni Indie Recordings z Osla. To dodává jejich zvuku šmrnc rebelství a zároveň něco vypovídá o pečlivosti a propracovanosti alba - vzhledem k tomu, že si mohli nahrávky dobře připravit - a také to udělali. Devět kousků, devět pecek, z nichž každá sama o sobě by mohla dělal reklamu na album a mít samostatný videoklip.

Pokud již delší čas hledáte střed mezi starou a novou vlnou black-metalu, "Viperous" by mohl být tip pro Vás.
Když bych měla použít slova mého otce, tak toto album je “Masakr v perníkové chaloupce”.

10 / 10