SINISTRO - Sangue Cássia

SINISTRO - Sangue Cássia

Keď som sa v októbri minulého roka vydal do Viedne na koncert PARADISE LOST, netušil som, akú zaujímavú kapelu tu spoznám. Portugalci SINISTRO ma svojím vystúpením okamžite zaujali a keď vyšla ich novinka, hneď som sa ponoril do jej hlbín. Prebehol som si aj ich predošlé diela a zistil som, že naživo táto kapela znie výrazne dynamickejšie ako na albumoch. To však nepovažujem za žiadny hendikep. Vo svojej hudbe kombinujú doom metal s post metalom a celé je to zahalené veľmi špecifickou snovou atmosférou. Tá mi pripomína posledný album nórskych THE 3RD AND THE MORTAL "Memoirs". No ide skôr o pocit, pretože hudobne sú si tieto albumy veľmi vzdialené. Pomalá rytmika ozdobená ťaživými gitarovými riffmi je poprepletaná rôznymi klávesovými motívmi. Tie v sebe ukrývajú jemné príchute filmovej hudby, z ktorej vyžaruje tajomno. Vedel by som si ich hudbu predstaviť ako soundtrack k filmom Davida Lyncha, Jima Jarmuscha či Lars von Triera. V tomto smere musím kapelu pochváliť, pretože si postupne buduje vlastný rukopis, ktorým sa snaží vymaniť zo zabehnutých koľají. Stačí si pustiť skladbu "Vento Sul" a pochopíte o čom hovorím. Napriek tomu, že skladby vyznievajú dosť staticky, je v nich istá dávka dramatičnosti. Podobne ako na minulej nahrávke si kapela pohrala aj s elektronickými bicími a výsledok znie naozaj zaujímavo. Vďaka nim má "Venum" trocha trip-hopovú príchuť, čo ich hudbe nesmierne svedčí. Vôbec by som sa nečudoval, keby tento prvok začali používať častejšie. No zároveň by to bola škoda, pretože bubeník Paul Lafai sa vie do bicích poriadne oprieť a vo valivých rytmoch je jeho hra excelentná. Samostatnou kapitolou ich produkcie je zvláštny spev Patrície Andrade. Na prvé počutie znie ukľudňujúco a zasnene, no má v sebe aj niečo tragické a depresívne. Patrícia spieva v rodnej portugalčine, čo dáva nahrávke ďalší odtieň. Je to veľmi osobitý jazyk, v ktorom sa ukrýva niečo archaické a mystické. Je zvláštne ako dokáže samotná farba jazyka navodiť svojskú atmosféru. Už po pár slohách som si spomenul na AVA INFERI, ktorí tiež použili v niektorých skladbách tento čarovný jazyk. Všetky tieto ingrediencie spolu fungujú skvele a dávajú ich hudbe osobitý ráz.

"Sangue Cássia" chutí ako portské víno, pretože má výraznú chuť a dokáže omámiť vašu myseľ. Svoje tajomstvá však odhaľuje postupne a preto mu treba venovať o čosi viac času.

9 / 10

1. Cosmos Controle