SHORES OF NULL - Black Drapes For Tomorrow

Po druhýkrát sa na digitálnu platformu sebavedome vyrojila banda zadoomaných potomkov starých Rimanov a atmosférickou temnotou zahalili zbytok sveta. Nie až v takom nasadení ako pri debute ale stále s určitou pútavosťou a snahou dosiahnuť na hranu večnosti. Rozhodne to nie je opus pre každého, ale pokiaľ človeku sedí načernalý gotický doom, tak je veľká pravdepodobnosť, že mu to sadne ako zovretá päsť na ksichte úchyla. Trefou do čierneho nie sú len tie bizarné monotónne preludy, vďaka ktorým držia receptora na vážkach, ale hlavnou doménou je, tak ako ju prezentovali na pekelnej jednotke Quiescence“, súhra oboch axemanov, ktorí vytvárajú skvelý podnos pre speváka Straccioneho pokladajúceho svoje vokály s gráciou a aplombom. V kompozíciách vytvorili množstvo priestoru pre rozohratie silných paranoí. Na jednej strane plné riffy a monotónny rytmus, vo veľkom množstve dvojkopákový, a na strane druhej epické zbory a gotický vokál, pohybujúci sa niekde v priestore amorfovanej Alicky v reťaziach (vysvetlivka pre neznalých – niekde medzi Amorphis a Alice in Chains).

Jemne by sa dalo upozorniť na „nedostatok osobného štýlu“, čo je treba vnímať „v súvislosti s ich tvorivím typom“. Ale z pohľadu zanieteného fanúšika je to dobre, pretože každý má rešpekt pred ich vzormi (Amorphis, Moonspell, Sentenced), v ktorých hudbe je osobitosti často toľko, že je možné ich hudobný prúd predvídať alebo odhadnúť, čím strácajú na atraktivite. Hudba SHORES OF NULL nie je tak vyhranená, je prostejšia, možno ani melodicky tak opojná, ale má svoje čaro, atmosféru a temnotu. Deväť kompozícií je viac než päťdesiat minút uhrančivej i keď trochu jednorozmernej hudby.  Avšak leví podiel na výsledku má (ako vždy) atmosféra.

Debut štartovalo intro „0x0000” tak tento second skvelo uvádza inštrumentálna overtúra „Tributary Waters“ a nastaví uchále na ustavičný atak temných melódii, ktorý začína krvácaním „Donau“. Dvojkopákové rytmy, depresívne akordy a strhujúce vokály, lietajúce tesne pod vrcholom to sú aj ďalšie dve skladby „Tide Against Us“ a „House Of Cries“, ktoré vytvárajú emocionálne polarizujúci zážitok. Až titulný snímok „Black Drapes For Tomorrow“ prináša totálne ohromujúci smútok už svojim zadoomaným úvodným riffom. Depresívne gitary sa stretajú s tvrdým vokálom a vytvárajú mystický dotyk so smrťou, ktorého sa desí každý z nás. Je to rozsiahla symfónia, ktorá svojim soundom určite vyplní každú gotickú katedrálu. Keď toto fanúšika nedostane tak zaručene s ním vykýva krvavý zbor v „Carry On, My Tiny Hope“. Áno, práve epické zbory sú niečo, čo kapela vo veľkom implantovala do svojej bezútešnej tvorby. Gitarové linky premosťujú doomové riffy a vrčiace vokály a každým opakovaným vnemom je to lepšie a lepšie. „We Ain’t Ashes“ začína pomerne neduživo ale rímski gladiátori sa čoskoro spamätajú a navliekajú si brnenie a vchádzajú do arény obrovských riffov a temeného vyznenia. Toto sa prenáša aj do záverečnej „A Thousand Storms“ a vlnobitie začína unášať do šíri oceán temnoty a depresie. Melancholický majestát končí a aj keď Rimania trochu podliezli laťku nastavenú debutom, tak „Black Drapes For Tomorrow“ naznačuje, že sa v žiadnom prípade nezastavia na pol ceste a budú putovať za vysneným Olympom.

7,5 / 10

1.Tributary Waters
2.Donau