OCEANS OF SLUMBER - Oceans Of Slumber

OCEANS OF SLUMBER - Oceans Of Slumber

Po vydarenom albume "The Banished Heart" absolvovali OCEANS OF SLUMBER turné, po ktorom nastali v jej radách poriadne turbulencie. Nakoniec z predošlej zostavy ostala len partnerská dvojica Cammie Gilbert a Dobber Beverly. Nabrali štyroch nových členov a začali tvoriť nový materiál.

Svoj štvrtý album nazvali podľa vlastného mena, čo môže naznačovať akýsi nový štart. Hudobne nadväzujú na predošlú tvorbu, aj keď isté zmeny je možné vystopovať. Z môjho pohľadu tu pribudlo viac death metalových pasáží, ktoré majú poriadny „drive“. No inak sa ich produkcia výrazne nezmenila. Je to stále nápaditý progresívny metal, v ktorom sa miešajú death, black a doom metal s art rockom. Ide o dobrodružnú jazdu tými najatraktívnejšími metalovými žánrami, ktorá v sebe nesie silnú emočnú linku. Na tomto albume nájdete nespočetné množstvo hudobných nápadov, ktoré sú na prvý posluch ťažko uchopiteľné. Ich predošlé albumy som do seba "vstrebal" pomerne rýchlo, no s novinkou to nebolo tak jednoduché. Spočiatku mi pripadala mierne nekonzistentná až rozbitá. No všetko chce svoj čas a tento typ hudby občas potrebuje trpezlivejší prístup.

Postupom času sa celá mozaika začala formovať sama a začala odhaľovať svoje čaro. Najväčším tmelom celého albumu sú silné emócie, ktoré boli odjakživa typickým prvkom ich tvorby. Tie vychádzajú zo samotnej hudby, no hlavne z čarovného spevu Cammie Gilbert. Sama v jednom rozhovore priznala, že dlhú dobu trpela silnými depresiami a z jej prejavu to cítiť. Nejedná sa však o tragický prednes utrápenej ženy v poslednom štádiu rozpadu. Z jej hlasu cítiť skôr silný vzdor a odhodlanie vysporiadať sa s vlastnými pocitmi. Zároveň však neskrýva svoju emocionálnu zraniteľnosť a krehkosť. V tejto hudbe je proste ukrytá "človečina", v tom najlepšom zmysle slova. Napríklad v klipe "To the Sea (A Tolling of the Bells)" sa objavujú v obrazovkách ľudia, ktorý odišli zo životov jednotlivých členov kapely. Za zmienku stojí aj duet Cammie s Mick Mossom z ANTIMATTER v skladbe "The Colours of Grace". Nádherná balada v tej najprostejšej podobe akú si viete predstaviť.

Na úplný záver si pre nás OCEANS OF SLUMBER pripravili coververziu "Wolf Moon" od TYPE O NEGATIVE. Viac než dôstojný koniec albumu. A aby som nezabudol: Záverečný mix nahrávky mal na starosti Dan Swanö. Myslím že to bola dobrá voľba. Obálku albumu vytvoril Giannis Nakos a jeho štúdio Remedy Art Design. Tie kresby sú nádherné, dlho som nevidel tak pôsobivo spracovanú grafiku a závidím majiteľom vinylov, ktorí si ich vychutnajú vo väčšom formáte než CD. Texty piesní sú presiaknuté smrťou, umieraním a obrovským žiaľom. Sú ešte temnejšie než samotná hudba.

OCEANS OF SLUMBER si razia vlastnú cestu metalovým vesmírom a ich žiara postupne naberá na sile. Nový album síce nepovažujem za ich najlepší kus, no kvalitu si držia stále veľmi vysoko.

9 / 10

01. Soundtrack to My Last Day