OBJECT - Starving Paradise

OBJECT - Starving Paradise

Přestože krasličtí OBJECT obráží metalová pódia už pěknou řádku let, musím přiznat, že mi dosud unikali. Až do letoška, kdy se mi do rukou dostala jejich nová placka "Starving Paradise".
A musím říct, že i když jsem si na první setkání s touhle progmetalovou bandou dost počkal, vyplatilo se. OBJECT totiž dokazují, že na tuzemské kovem hřmotící scéně je pořád spousta kapel, které mají co říct.

No, a co že tahle parta nabízí? Zajímavou kombinaci progresivních postupů, melancholické atmosféry a thrashové nabroušenosti. Nečekejte tedy žádné jednoduché brnkačky, které vám samy vlezou do hlavy. Spíš se připravte na rytmické a melodické změny a skladby, do kterých se musíte pořádně zaposlouchat, abyste odhalili jejich skryté kouzlo. Jednoduchost a přímočarost totiž evidentně nepatří mezi největší koníčky téhle pětice. Mnohem víc ji baví hrát si a experimentovat.
Svižné rytmy se tak prolínají s rozvážnějšími, melancholické pasáže střídá thrashová nabroušenost a melodický vokál bojuje s hardcorovým řevem. Nemusíte se tak bát, že byste ustrnuli v jedné poloze. Sotva se přiblížíte až k téměř doomové zadumanosti, probere vás hardcorový vztek. A jakmile si přivyknete na thrashovou nabroušenost, vytrhne vás z ní jemná vokální linka následovaná důmyslným kytarovým sólem.

Pravou pochoutkou je zejména střední pasáž desky. Tedy trojice skladeb "Starving Paradise", "Sleeping Monkeys" a "Man Is Dead". Zatímco první dvě těží zejména z kombinace ostrých a přesných riffů, jemných pasáží a na poměry OBJECT melodického a zapamatovatelného refrénu, třetí z nich silně evokuje legendární NEVERMORE (ke kterým se také tahle česká pětice hrdě hlásí). Nepotřebujete ani moc představivosti, abyste v ní slyšeli vokál nedostižného Warrela Dane. Stačí jen zavřít oči, zaposlouchat se… a ucítíte, jak vám běhá mráz po zádech.

Samozřejmě, že NEVERMORE si uměli s melodiemi, riffy i náladami pohrávat přece jen o něco líp. Přesto se vyplatí dát téhle partě pořádnou šanci a pár důkladných poslechů. Věřte, že toho nebudete litovat.

7,5 / 10

1. God Can Die
2. Corrupted Humanity