MUNICIPAL WASTE - Massive Aggressive

Municipal Waste sú, zdá sa, kapelou, ktorú buď nenávidíte, alebo zbožňujete. Práve teraz prichádzajú s novým albumom, a bez posluchu by ste si zrejme stavili na to, že nič iné ako crossover/thrash to rozhodne nebude. Štyria blázni z Richmondu nám po štvrtý krát naložili novú kolekciu songov, a hneď na úvod treba povedať, že sa držia toho, čo robili doteraz. To znamená, že najbližšie k jazz-metalu tento album bude, ak ho položíte na nejaký novší album Ephel Duath.

Ktokoľvek si užíva posluch S.O.D., starých vecí od Corrosion of Confomity alebo D.R.I., toho táto kapela nesklame. Waste však nestagnujú. Dospeli. Na štvrtom albume dotiahli svoju muziku do najvyššej ligy, najmä z muzikantského hľadiska. Ryan Waste používa nápadité riffy, ktoré vás na druhý posluch bez problémov chytia, Dave Witte je aj v rýchlosti presný a jeho hra zostáva pestrá a basák Land Phil (aj vďaka dobrej produkcii) počuteľne podčiarkuje gitarové riffy výbornými basovými linkami. Tony Foresta znie stále ako neurotický a nazúrený John Connely (z Nuclear Assault), to sa nemení. Čo sa mi ale páči, to je občasné spestrenie tejto jazdy trefnou melódiou, napríklad na úvod "Masked by Delirium". V krátkosti, muzika s vlastným ksichtom dotiahnutá do konca.

Menšiu zmenu som si všimol aj po textovej stránke. Tentokrát žiadne alkoholické songy v duchu "Mind Eraser". Waste sa však stále neberú vážne, veď si stačí všimnúť názvy ako "Horny for Blood" alebo "Mech-Cannibal". Songov máme 13, album trvá necelú polhodinku, čiže sa nemáte kedy nudiť a zamýšľať sa nad tým, že to vlastne nie je až tak príliš originálne. Je to, hlavne a predovšetkým, o zábave, pohode, energii a o užívaní si muziky. Takže s veľkou chuťou pozametáte vlasmi parkety pri "Mech-Cannibal" a "Walves of Chernobyl", vykričíte sa pri "Wrong Answer" a budete v pohode, pobavíte sa.

Myslím si však, že Waste si svojím štvrtým albumom (zámerne sa vyhýbam označeniu "dlhohrajúci" ) splnili kvótu. Doteraz to bolo fajn, ale ďalší album bude zlomový... a rozhodne, či Municipal Waste budú ďalej ťahať novú thrashovú vlnu, alebo zostanú niekde vzadu za inými. Skladateľsky na to majú, aby boli niečím skutočne výnimoční. Ale "Massive Aggressive" je stále dobrý... a priznám sa, že sa mi v mnohých prípadoch počúva lepšie ako ten jazz-metal, a ak máte radi starú školu, budete na tom rovnako.

FACE THE WASTE!

8 / 10

01. Masked by Delirium