MINORITY SOUND - Toxin

MINORITY SOUND - Toxin

Česká metalová scéna ponúka množstvo kvalitných kapiel. Jednou z tých novších sú MINORITY SOUND z Prahy, ktorí svoju produkciu označujú ako „cyber metal“. Nedávno vypustili do sveta už štvrtý album "Toxin", pod hlavičkou vydavateľstva MetalGate.

Novinka sa nesie v smere, akým sa páni uberajú od svojho založenia. Základom je tvrdší, takmer až extrémny metal, v ktorom sa sústreďujú prevažne sekavé riffy, takže na siahodlhé sólovanie rovno zabudnite. Rytmy sú prevažne rýchlejšie, v bicích nechýbajú dvojkopáky, občas aj klepačky a v konečnom vyznení základných nástrojov cítiť množstvo drtivých death/blackových fragmentov. MINORITY SOUND radi experimentujú a primiešavajú svoju vlastnú tvár - moderné industriálne plochy, rozličné sample, vkusné „klavírne“ melódie a odkazy na viaceré elektronické štýly. Príjemné sú aj momenty, kedy gitary stíchnu a elektroniku doprevádza len cinkot basy. Všetku hudbu má na starosti gitarista Otus Hobst, ktorý sa so štruktúrou skladieb naozaj vyhral a kombinácia vyššie zmienených štandardov s moderným poňatím industrialu znie sviežo a uveriteľne. Je len škoda, že kapela na živých koncertoch nedisponuje klávesákom.
Druhý gitarista a frontman Aleš Hampl (ex-RETURN TO INNOCENCE) sa prezentuje vskutku pestrou paletou vokálov. Primárne verí svojmu growlingu, nebojí sa aj jedovato zaškriekať a hoci čisté spevy sa výraznejšie objavia až v druhej polovici nahrávky, ani tie nesklamali. Sú prevažne hlbšie a Aleš mi touto kombináciou pripomenul švédskych DARK TRANQUILLITY.
Texty sa len zľahka obtrú o futuristické témy, prevažne sa točia okolo osobných problémov jednotlivca, pričom všetky majú spoločný koncept. V tomto prípade dali hlavy dokopy Otus a Tom F. Hanzl, ktorí sa inšpirovali vlastnými negatívnymi skúsenosťami, závislosťami i pádmi.

Osem skladieb na ploche necelých 38 minút ubehne ako voda, ale stačí to. Hluchých momentov je tu pomenej, zato niektoré motívy sa vám rýchlo dostanú pod kožu. Už úvodné dve pecky ("Deeds Of Hate", "Scarecrow") vás môžu poriadne nakopnúť. Titulný song je jasnou koncertnou záležitosťou, no pozostáva z až príliš jednoduchých riffov. Vrcholom je pre mňa pomalá, až doomovo ladená "Sunlight. Be Me! Sunlight Begone!", ktorá začína odpočinkovou vybrnkávačkou a cez disharmonické riffy vygraduje až k majestátnemu refrénu plného ťahavých škrekov. Za zmienku ešte stojí melancholická "Empty Sands" - je vidieť, že kapela sa nebojí ani doomových vplyvov.

MINORITY SOUND vyprodukovali solídny album, ktorý by mal byť jedným z tohtoročných vrcholov česko-slovenskej scény, ale pokojne môže rozvíriť aj zahraničné vody. Má totiž potenciál, oplýva dávkou originality a mieša dohromady viacero, nielen metalových prvkov. Disponuje skvelým zvukom, je tiež zaobalený vo vkusnom grafickom kabáte… a to všetko sa počíta!

7,5 / 10

1. Deeds Of Hate
2. Scarecrow