MASTER'S HAMMER - Fascinator

MASTER'S HAMMER - Fascinator

Pred ôsmimi rokmi sa vrátili na scénu a spočiatku to dlho vyzeralo, že im pôjde len o vydávanie nových albumov. Neskôr sa rozhodli, že urobia niekoľko koncertov a dnes už majú potvrdených množstvo koncertov po celom svete. Kto by to bol tušil tak pred desiatimi rokmi?  Počítam že nikto, dokonca ani samotní členovia MASTER'S HAMMER. Skupina neustále pracuje na nových skladbách a s dvojročným odstupom nám pravidelne servíruje ovocie tohto snaženia. Svoj rukopis si zachovávajú na každom albume, no zároveň sa snažia materiál inovovať.

A novinka "Fascinator" to len potvrdzuje. Je to typický MASTER'S HAMMER so všetkým, čo k tomu patrí, no o niečo progresívnejší ako v minulosti. Metalový základ je podľa môjho názoru v podstate nezmenený. Výrazné gitarové motívy, basové linky a geniálna rytmika v rátane magických tympanov sa pevne držia rokmi osvedčeného receptu. Majú vysoký štandard a živé vystúpenia tieto elementy akoby ešte viac stmelili. Najväčší posun cítim v tom, čo tu predvádzajú klávesy. Tie dostávajú na novinke výrazný priestor, ktorý nekompromisne využívajú. Zásadným spôsobom oživujú celú nahrávku a robia ju ešte avantgardnejšiu ako v minulosti. V istých momentoch navigujú hudbu MASTER'S HAMMER až do progresívnych vôd. Stačí si vypočuť napríklad intermezzo v skladbe "Linkola" a nebudete veriť vlastným ušiam. Ďalšou ukážkou umného narábania s týmto nástrojom je skladba "Espiritos Creativos", ktorú tento nástroj posúva do úplne inej polohy. Je v nej cítiť prvky gothic rocku a pokojne by zapasovala aj do repertoáru XIII. STOLETÍ.

Oproti predošlej doske "Formulæ" mám pocit, že novinka je ešte viac "nakazená" Necrocockovým deviantným rukopisom. Miestami sa síce trocha opakujú motívy s jeho "anjelským" vokálom, no nič to neuberá na sile tohto prvku. Samostatnou kapitolou sú opäť texty z pera Františka Štorma. V nich sa miesi obrovský nadhľad, svojský zmysel pre humor a precízna práca s českým jazykom. Na prvý pohľad sa zdá, že sú vlastne len vtipnou karikatúrou black metalových klišé všetkého druhu. No ja si myslím, že medzi riadkami je možno vystopovať aj o niečo hlbší obsah. V konečnom dôsledku nechávajú na samotnom poslucháčovi, či bude vnímať texty len ako vtipné obrazy ľudského šialenstva, alebo si z nich aj niečo vytiahne.

"Fascinator" považujem za jednu z najvýraznejších nahrávok ich diskografie. Dokonca si dovolím tvrdiť, že z ponávratovej tvorby ide možno o najlepší počin. Kreativita tohto hudobného telesa kvitne aj po neuveriteľných tridsiatich rokoch.

10 / 10

01. Fascinator
02. Psychoparasit