KAAR - Svatej Holokaust

KAAR - Svatej Holokaust

Po druhýkrát v tomto roku sa vrhám do studne českého thrashu - tentokrát som vylovil tretiu štúdiovku od Pražákov KAAR. “Svatej Holokaust” je krátka, poväčšina rýchla záležitosť, miestami zachádzajúca až niekde do crossoveru á la MUNICIPAL WASTE. Žiadne progresívne prvky, len poctivá snaha o to, nakopať za polhodinku čo najviac zadníc. V podstate jednoduchý, avšak zradný cieľ - napokon, thrashová priemernosť je nebezpečná a množstvo kapiel do nej zapadne.

KAAR sa však vymykajú priemeru najmä vďaka solídnej riffovej kostre. Rytmické gitary odpaľujú hybné riffy na štýl MUNICIPAL WASTE, či NUCLEAR ASSAULT a občas prekvapia niečím menej štandardným. A či už majú zaradené turbo alebo hrajú v strednom tempe, všetky riffy sú pekne čitateľné a neustále sa menia. Highlighty v tejto oblasti sú kvíliaca “Thrash & Koks”, ale aj členitejšia “Tančíme s Démony” s kúskami melódie sa nadmieru vydarila. Mimochodom, palec hore hosťujúcim vokalistom z EXORCIZPHOBIA, ale najmä Borisovi z CATASTROFY, ktorý prepašoval na do tejto skladby trošku slovenčiny (a tiež upozornil na vykrádanie DETHKLOK).

Hlavný vokál KAARu zaobstaráva Tomo a ako zúrivý hardcorový krikľúň si vedie nadmieru dobre. Čo je však prehnané, je množstvo tzv. “gang shouts”, spoločné vokály celej kapely. Prakticky v každom refréne a často aj mimo neho neustále húkajú a tak sa pekné spestrenie veľmi rýchlo stáva otravným. Zvlášť, keď refrény nie sú bohvieako nápadité, takže často je to len opakovanie jednej či dvoch fráz. A napríklad aj experiment v podobe pomalej a temnej “Odraz Zničené Mysli” je dosť zabitý násilným refrénom.
Podobné chyby sa tu a tam objavujú (napríklad “Město Hříchů”) a keďže má album menej, než 30 minút, o to viac človeka mrzia. KAAR sú bezpochyby dobrí skladatelia a i hráči, mohli trochu menej hrať na istotu. Všetky predpoklady na úspech sú totiž prítomné, a to najmä v rukách gitaristov - a to aj rytmicky, aj sólovo, v medziach žánru. Ale nezabudnime na výbornú produkciu, pretože zvuk sa na “Svatej Holokaust” nadmieru vydaril - je perfektne vyvážený, basa duní jasne a hrubo, a gitary sú pekne čitateľné. Pre celý album platí, že nejde o žiaden amatérizmus. Avšak mám pocit, že trošku odvahy by bolo len pre dobro veci.

V porovnaní s nedávno hodnotenými kolegami MURDER INC. sú KAAR predsa len trošku štandardnejší. Napokon, ide o odpichový thrash bez veľkej komplexnosti a bez prvkov extrémneho metalu, ktoré práve u MURDER INC. fungovali skvele. Avšak stále platí, že ak je “Svatej Holokaust” štandardná kvalita, tak sú na tom české luhy a háje nadmieru dobre. A snáď ani nemá zmysel podotýkať, že štýl, ktorý hrajú, musí byť naživo lahodné thrashové peklíčko. Napriek môjmu večne nafučanému redaktorskému ja znie finálny verdikt jasne - dobrá práca, chlapci.

7 / 10

1. 1095 n.l.
2. Svatej Holokaust