GRAVE DIGGER - The Living Dead

GRAVE DIGGER - The Living Dead

Když jsem zjistil, že GRAVE DIGGER vydávají nové album už rok po "Healed by Metal", bál jsem se, že novinka bude docela průšvih. Tím spíš, že předchozí placka zdaleka nepatřila k nejpovedenějším. Jenže novinka "The Living Dead" mě nakonec poměrně mile překvapila. Ne, že by se měla zařadit po bok opusů jako "Excalibur" nebo "Knights of the Cross", ale zároveň to není žádný propadák. Nová deska jsou prostě solidní GRAVE DIGGER. Nic víc a nic míň.

Mohutné refrény, houpavé střední tempo, které se na vás valí s obrovskou jistotou a razancí, ostré kytary a hlavně chraplák Chrise Boltendahla. To jsou hlavní (a vesměs osvědčené) ingredience, kterými se tahle parta rozhodla okořenit svou baštu pro nemrtvé. Na jednu stranu vás tak nečeká nic, co byste už od těchto hrobařů dávno neznali a neslyšeli. Na druhou stranu je docela potěšující zjištění, že to ještě občas zvládnou zahrát tak, že jim to uvěříte. A že z toho nemáte pocit, že skládají a hrají už jen z povinnosti. Oproti "Healed by Metal" příjemná změna! Přesto ale nemůžete od novinky čekat žádné zázraky. Obávám se, že ty už nám tahle parta asi nenabídne. Z nového alba tak trochu výrazněji zaujmou pouze dvě tři skladby. Ani zbytek sice vyloženě neurazí, ale stačí desku odložit a za půl hodiny si na něj ani nevzpomenete.

Na druhou stranu - díky i za ty dvě tři věci, které se dokážou vyhoupnout na úroveň solidních pohřebních hymnů z minulosti GRAVE DIGGER. Mimochodem, mezi tyto skladby nepočítám jednu - na poměry kapely - vskutku netradiční věc. Je jí "Zombie Dance". Musím přiznat, že takovou až humppa metalovou věc bych od „hrobníků“ vážně nečekal. A i když, alespoň zpočátku, působí na albu poměrně osvěžujícím dojmem, nejsem si tak úplně jistý, do jaké míry mám tohle Chrisi Boltendahlovi a spol. opravdu věřit a do jaké míry jde spíš o snahu vytěžit populární rytmy (konec-konců stejně jako populární zombie tematiku).
Tohle dilema si ale musí asi každý fanoušek kapely vyřešit sám.

6 / 10

01. Fear of the Living Dead