GARANT - Dobyvatelé part II.

GARANT - Dobyvatelé part II.

„Non nobis, Domine, non nobis, sed Nomini Tuo da gloriam“

Ne – tohle není pokus vás proklít. Pouze uhranout – novou deskou od kapely Garant – Dobyvatelé part II. Po minutovém stupňujícím se Intru na vás promluví Andrea Michálková právě těmito slovy, aby otevřela příběh templáře, který tuto píseň vypráví. Výborný text je podpořen přímou hudební linkou s podtrhujícími vokály. Další píseň s názvem William Wallace může v některých romantických duších vyvolat vzpomínku na Statečné Srdce, což je sice krásné, ale tady není čas na romantiku. Pokračujeme v rychlém tempu hezky dál. Celou skladbu jsem se však těšil na skotské dudy, které jsem bohužel neslyšel – ale to není vadou na kráse, spíš jen mé očekávání. Čtvrtá píseň skoro až vzbouzí ke skandování díky kopáku rovnou ze začátku. Při refrénu písně Krutý Vládce Hrdinou si pomalu uvědomuji, že před sebou mám historické. Činy člověka jsou zde popsány v pár větách a není to vůbec špatný počin. Neznám žádného autora, který by se takto vypsal. Další píseň, která mě zaujala, je Hannibal. Nejen příběhem tohoto geniálního stratéga, ale hlavně svižnou hudbou, sborovými refrény, chytlavým sólem a i faktem, že se text nedotknul ani náznakem už tak tisíckrát omílaných válečných slonů, který naleznete v každé zmínce o Hannibalovi. Nyní nastává čas na zpomalení a poslechňeme si píseň Ať řeka tvá duši mou unáší dál. Osobně si myslím, že je to jeden z vrcholů alba. Klávesové banky zde zašly do různých koutů a vynesly na povrch hlasy, Panovu flétnu, housle ale i třeba harfu. Po čtyřech minutách je mi skoro líto, že píseň nemá ještě poslední vícehlasý refrén. A opět zrychlíme na vlnách Honu na čarodějnice a Bohu války. Perličkou však je Napoleon Bonaparte, kterým toto album končí. Střídání rytmů, zvuků, mluvení se zpěvem, najde si zde něco každý posluchač power-metalového žánru. Tři čtvrtě hodina s albem kapely GARANT utekla velice rychle, nezbývá než si to zopakovat ještě jednou, totéž mohu doporučit i vám ostatním. Na české poměry je to výborná práce.

Co říct na závěr? Album má světlé i ne příliš zářivé momenty, ale rozhodně to není žádný odpad. Ti z vás, kteří Garant poslouchají už od roku 1999 (nebo 2001 – první demo Iluze Snů), rozhodně nečekají nadarmo. Kapela přinesla opravdu album, které na vás dobýváním dýchne od začátku až do konce. A rozhodně cítím skryté rezervy, které kapela ještě ukáže. Nejlepší písně za mě - Ať řeka tvá duši mou unáší dál a Non nobis, Domine.

8 / 10

I. Intro
II. Non Nobis, Domine