EYE OF SOLITUDE - Slaves To Solitude

EYE OF SOLITUDE - Slaves To Solitude

Anglickí náladotvorcovia EYE OF SOLITUDE nám svoje doomové posolstvo prezentujú už nejaký ten rok a nedávno vydali svoj piaty album, ktorému dali názov "Slaves To Solitude". Podľa predošlých skúseností som od nich neočakával nič iné, než poctivú dávku záhrobnej melanchólie.

Navzdory zoskupeniu sa v Londýne, EYE OF SOLITUDE boli už od svojho vzniku kapelou viacerých národností. Od predošlej, azda najpomalšej dosky "Cenotaph" (2016) sa však okresali na dvoch členov, pričom obaja pochádzajú z Rumunska. Hlavné vokály a všetky inštrumenty stále obstaráva Daniel Neagoe, ktorého doprevádza Xander C. (gitara/vokál). Páni nám na svojej novinke servírujú najtemnejšiu esenciu funeral doom/deathu, postavenú na melancholickej atmosfére a emóciach. Úvodný song "The Blind Earth" štartuje nenápadným ambientným introm a postupne vygraduje tam, kam si to želám. Drsné gitarové riffy, topiace sa v pomalých motívoch, vás budú sprevádzať po väčšinu z tejto strastiplnej cesty. Bicie sa nikam neponáhľajú, no v pár momentoch prekvapia aj využítím dvojkopáku, čím kapela dáva spomenúť na svoje death/doomové (rozumej: rýchlejšie) začiatky. Avšak primárnym elementom ich hudby sú plačlivé gitarové melódie, ale i jednoduché vybrnkávačky. Klávesy sú prítomné vo väčšine okamžikov a príjemne dotvárajú celkový zvuk. V rámci vokálov tu nájdeme prevažne hlboký, chrapľavý growling, sťaby vynárajúci sa z bažiny. Nechýba však ani občasný šepot a čisté spevy, v záverečnej "Boundless Silence" dokonca skombinované s výkrikmi pravej beznádeje.
Texty priamo korešpondujú s hudobnou zložkou a točia sa okolo klasických zadoomaných tém o ľudskom utrpení. Môže to znieť ako klišé, ale vnútorná bolesť, negatívne myšlienky, smútok, beznádej a depresia - to k tomuto žánru neodmysliteľne patrí. Všetko do seba zapadá, žiadne experimenty sa nekonajú. Album ponúka päť skladieb, z ktorých až štyri prekročili dĺžku 10 minút (v tomto štýle tiež nič neobvyklé).

EYE OF SOLITUDE nám nepripravili nič, čo by sme už predtým nepočuli… a predsa nahrali solídny album. Idú si však svojou cestou, verní svojmu štýlu a zjavne aj sami sebe, keďže si album vydali na vlastné náklady. "Slaves To Solitude" zďaleka nie je ich najsilnejším dielom a má v sebe len niekoľko výraznejších momentov, napriek tomu príliš nenudí a to mi na lepší priemer stačí. Fanúšikovia ponurého, melancholického funeral doom/deathu budú s nahrávkou určite spokojní. A ktovie… snáď sa nájdu aj noví poslucháči, ktorí ocenia túto pomaly sa vlečúcu depresiu.

7,5 / 10

1. The Blind Earth
2. Still Descending