DIMMU BORGIR - Death Cult Armageddon

DIMMU BORGIR - Death Cult Armageddon

Zhasnite svetlá, zapáľte sviečky a zapnite vežu! Po dvoch rokoch vydali blackmetaloví bohovia z Nórska - Dimmu Borgir - svoj ďalší, v poradí už desiaty album. Ak si myslíte, že desiaty album znamená slabú, skomerčnenú hudbu a nezáživné texty, ste na peknom omyle. Vývoj Dimmu Borgir (ďalej len DB) sa nezastavil, napreduje stále ďalej. Ak ste uši vyvaľovali pri počúvaní ich predchádzajúceho albumu Puritanical Euphoric Misanthropia, tak pri tomto ich budete vyvaľovať trojnásobne. Postupne sa dozviete, prečo je to tak.

Ako je o DB známe, do svojich piesni majú vkomponované klávesy, avšak pri minulom albume zašli ešte ďalej a zakomponovali tam aj 40 hudobníkov Göteborského symfonického orchestra. To, že to bol skvelý ťah, ani nemusím pripomínať. Tentokrát sa však rozhodli, že ďalší album nahrajú so symfonickým orchestrom z Prahy a nebol to vôbec zlý ťah. Znie to tak majestátne, že nebyť Shagrathovho skvelého hlasu, ani by ste nepoznali, že to je DB. Ale nie len orchester, skvelý Nick na bicích a gitary robia hudbu. Robí to Shagrath, so svojím temným a drsným hlasom a vyspelými textami a basista Vortex s jeho čistým, operným hlasom, ktorý v niektorých pesničkách počuť. Nebudem tu rozoberať každú skladbu, to by potom bol strašne dlhý článok. Napíšem tu len o niektorých skladbách, ktoré si najviac zapamätáte pri počúvaní tohto albumu.

Prvou z nich je úvodna "Allegiance", ktorá z pomalého, stupňujúceho intra prechádza do rýchlej, dynamickej pesničky. Za ňou hneď nasleduje singel "Progenies Of The Great Apocalypse", takisto bezchybná pieseň, v ktorej prvýkrát očujete Vortexov nádherný čistý hlas. Preskočím jednu pesničku a budem sa venovať ďalšiemu skvostu - nórsky naspievanej "Vredesbyrd" - podľa mňa to je najlepšia z celého albumu, je rýchla, tvrdá a má perfektnú melódiu. Opäť preskočím ďalšiu pieseň a sme pri pesničke "Blood Hunger Doctrine" - začína sa pomaly, podobne ako "Allegiance", ale keď začujete perfektnú melódiu v podaní symfonického orchestra, tak budete len tak sedieť s otvorenými ústami. Po nej nasleduje ďalšia pieseň spievaná po nórsky - "Allhelgens Dod I Helveds Rike". V nej opäť začujete spievať Vortexa, samozrejme po nórsky. Ďalšie 4 pesničky preskočím (nie žeby boli zlé, to nie, ale nestoja veľmi za zmienenie - proste klasický nadupaný black) a napíšem o poslednej piesni, bonuse "Satan My Master" - je to čistá hudba priamo z pekla! Rýchla diabolská gitara a démonický Shagratov hlas. Proste super vec. To všetko dokopy dáva neuveriteľne skvelý celok, ktorý sa musí dopočúvať až do konca. No a aby to nebolo ešte všetko, v špeciálnej Digi verzii je o jednu pieseň naviac - spomínaný cover od skupiny Bathory s názvom "Satan My Master". Ak ste videli promo klip k albumu s názvom "Progenies Of The Great Apocalypse" (ktorý je mimochodom prvým promo klipom v histórii DB), milujete hudbu DB, tak tento album proste musíte mať!

10 / 10

1. Allegiance
2. Progenies Of The Great Apocalypse