COMMUNIC - Where Echoes Gather

COMMUNIC - Where Echoes Gather

Hned na začátek se musím k něčemu přiznat. Přestože jsem nové album COMMUNIC vyhlížel už několik let, nakonec jsem si ho málem nechal proklouznout. Vzpomněl jsem si na něj až ve chvíli, kdy jsem sestavoval svůj TOP 10 desek roku 2017 do každoročního žebříčku Metaliria. Jen díky němu mi tak neutekla jedna z nejlepších progmetalových desek minulého roku.

Přesně k nim se totiž „Where Echoes Gather“ bezesporu řadí. A dokazuje, že tříčlenná parta z norského Kristiansandu patří i po šestileté odmlce mezi nejzajímavější (a nejnedoceněnější) spolky současnosti. Nečekejte žádnou brutální jízdu. Ani samoúčelné hráčské exhibice. Nic takového COMMUNIC nikdy nenabízeli. Jejich parketa je jinde. V dokonale promyšlených melodiích a tempech, v jejich střídání a prolínání, v melancholicky temné atmosféře, která vás pohltí jako lovecraftovský les oddělující náš svět od věčného snění.

A právě taková je „Where Echoes Gather“. Pohltí vás svou mlžnou atmosférou, na které vás houpá skladbu za skladbou. Někdy mírně, jindy ostřeji. Vždy ale přesně tak, abyste v ní zůstali ponoření a nechtěli ven. Vůbec tak nevadí, že průměrná délka skladeb dosahuje skoro šesti minut (a to nepočítám bonusovou trojicí živě nahraných starších věcí). Stačí se jen pořádně zaposlouchat a nechat své zvukovody omývat přílivy tuze příjemné melancholie. Díky změnám tempa se navíc nemusíte bát, že by se tahle atmosféra proměnila v šedivou a nevýraznou nudu. Kdepak, to tahle parta nedopustí. Tedy až na pár okamžiků.

Na ně ale rychle a snadno zapomenete. A rádi se do tohohle tajemného lesa vrátíte znovu, abyste pod závoji mechu a pavučin odhalovali další a další skryté proudy, na kterých se necháte unášet. Tak tedy, je čas vyrazit.

9 / 10

01. The Pulse of the Earth (Part 1 - The Magnetic Center)
02. The Pulse of the Earth (Part 2 - Impact of The Wave)