BRUTUS - Nest

BRUTUS - Nest

Belgické trio BRUTUS prichádza po dvoch rokoch s druhým albumom "Nest". Ich debutový album "Burst" na mňa zapôsobil ako živá voda. Vo svoje nápaditej hudbe spájajú post rock, hard core a punk. Je to neuveriteľné, ale tieto rôznorodé štýly prepájajú s obrovskou ľahkosťou a gráciou. V tých najextrémnejších pasážach zasahujú až do moderného post-black metalu, aký poznáme od američanov DEAFHEAVEN. Novinka pokračuje v šlapajách debutu a niet sa čomu diviť. Nie je totiž veľa interpretov, ktorí si dokážu hneď na začiatku cesty vytvoriť výraznú identitu. Im sa to podarilo a spoločné turné s CHELSEA WOLFE či RUSSIAN CIRCLES je toho jasným dôkazom.

Aktuálny album obsahuje 11 piesní, ktoré sú nabité energiou a razia si vlastnú cestu. Základom je opäť originálna hudobná zmes spomínaných štýlov, ktorej dominuje dynamika a rôznorodosť. Jeden z najvýraznejších poznávacích znamení ich tvorby je famózny vokál bubeníčky Stefanie Mannaerts. Je to presne ten typ hlasu, ktorý spoznáte po pár sekundách. Jemne špinavá farbu hlasu ozvláštňuje inak čistý spev, z ktorého vyžaruje vzdor a rebélia. Stefanie totiž spieva tak, akoby ju zavreli do klietky a potrebuje vykričať všetky krivdy sveta. Zároveň sa však vie skludniť a naopak pôsobiť krehko a zraniteľne. Jej hlas ťahá opäť celú nahrávku nebezpečne vysoko. No čaro albumu tkvie vo všetkých jeho detailoch. Gitarista Stijn Vanhoegaerden a basák Peter Mulders prikladajú poriadne pod kotol a ich hudobné nápady spájajú v sebe jednoduchosť a silný ťah na bránu. V nových skladbách cítiť väčší príklon k punku a alternatívnemu rocku, pričom si zachovávajú silné melódie, pulzujúcu rytmiku a silné vokálne linky. Nesnažia sa pôsobiť komplikovane, skôr dávajú dôraz na priamosť a údernosť. Z nahrávky na mňa opäť dýcha atmosféra rebélie a vzdoru voči okolitému svetu. Z celého albumu by som vyzdvihol najmä skladby "War" a "Fire", ktoré majú silné hitové ambície.

Napriek tomu, že môj hudobný vkus nie je práve štandardný, tejto kapele predpovedám veľkú budúcnosť. Je to svieža a originálna muzika, v ktorej žilách pulzuje poriadne horúca krv.

9 / 10

01. Fire